Jdi na obsah Jdi na menu
 


Ze vzpomínek

3. 3. 2009

Rok 1952

Jako parta mladých milovníků vody a trampingu se scházíme při volejbale na vysokomýtské plovárně a vzápětí podnikáme první dovolenou na vodě. Na kajacích a kánoích sjíždíme Lužnici a Vltavu až do Bráníka. Partu to tak stmelilo, že připravujeme další vodácký výlet.

 

Rok 1953

Sjíždíme Dyji a na Vranovské přehradě zkoušíme plout na oplachtěném kajaku, a dokonce rozšířil se náš lodní „park“ o malou plachetnici třídy „Mlok“. Tato inovace všechny tak povzbudila, že jsme se rozhodli po skončené dovolené přejít na „plachtařinu“ - jachting. Museli jsme zjistit prameny, kde sehnat základní plánky na amatérskou stavbu plachetnice. Nejvíce se tehdy hovořilo o třídě „Pirát“ a psalo se o ÚV DSO Spartak Praha s poradcem stavby lodí Ivanem Englišem a o jachetním oddílu Brno s odborníkem na šití plachet Borisem Železňákem. A proto bylo navázáno spojení s nimi.

 

Rok 1954

Ale další velký úkol byl sehnat vhodný materiál a prostory pro stavu lodí. V té době jsem byl vedoucím provozu výroby karoserií. Hlavně se musel plnit plán. Přesto jsme si troufli požádat výbor ROH a ředitele podniku THZ (Továrny hasicích zařízení) J.Hromádku o povolení v prostorách továrny, po pracovní době, vyrobit dvě lodě třídy „Pirát“. Povolení jsme získali, ale za slib, že připravíme do prvomájového průvodu alegorický vůz.

 A co víc,  když  to dopadne podle představ vedení, dostaneme dřevěnou kůlnu, která už dosloužila jako hasičská zbrojnice, a to zdarma jen za úklid. Podařilo se. Alegorický vůz vyrobený na holém šasi tak, aby se dřevěná korba dala vzápětí využít při stavbě loděnice, s ozdobenou plachetnicí „Mlok“ se v průvodu sice vyjímal,   ale hned po průvodu jsme vše odvezli na Seč, na pronajatý pozemek od MNV Prosíčka.

Ještě, když jsme rozjeli výrobu dvou kusů pirátů, jeden oddílový a jeden jsem financoval soukromně, nastalo dilema, kde budeme plachtit ? Provedli jsme průzkum nejbližších vodních ploch, kde by se to dalo – rybník Chobot u Vysokého Mýta, přehrada Pastviny, taky Velké Dářko, ale přehrada na Seči se nám jevila jako nejvhodnější. Návštěvou na Místním národním výboru v Prosíčkách jsme uspěli. Byl nám nabídnut pozemek u lesa zv. Koupenice do pronájmu a dokonce o velikosti kolik budeme potřebovat ke své činnosti.

 Zároveň jsme se museli zorganizovat, jinak bychom uspět nemohli nikde. Tak vznikl oddíl jachtinku TJ Spartak Vysoké Mýto.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA